Tuesday, December 7, 2010

My First Mihun Kari..hahahha

salam olz...mesti lawak kan tgok title...adelak mihun kari....actly ni pasal xsuka mee...so aku pon tukar mee kari kepada mihun kari...ni adalah percubaan pertama aku masak mihun kari..berbekalkan semangat yg tinggi ni wei...lau x..sure xjadi..kakakaa...
di pendekkan ceta ni la pic mihun kari yg aku masak semalam sempena sambutan maal hijrah kat umah aku....huhuhuhu...saudari Aishah echa ngan kejinye mengatakan kuah aku cam kuah lontong...sabar jer la...hahahahaha...mana xnyer..kat resepi duk bg bahan dlm sukatan gram...xder masa aku nak timbang bagai..so aku agak2 jer la bahan dia tu banyak mana...hahahaha....hasilnyer jd la cam ni...
mak aku kata myb bahan xcukup kut..tp pas rasa sndri.. aku rasa rempah kari xcukup banyak...hahaha..tp rasa masin , manis semua da ok..cuma nak bg tambah cket g..nanti 2nd time aku up bg sedap ag....santan lak aku pki paketnyer..myb xbrapa asli...next time pakai santan 'ORY" lak...hahahahhaha...
apapun, thanks tuk hubby aku kerana menerima seadanya masakan isterimu ini (chewaaahhh, wlpun dengan komen, 'nanti, buat bg pekat cket, rasa ok dah ni"...hahahahahaha).....

5 comments:

  1. napa??ko remove aku ka??smp hati..

    ReplyDelete
  2. akak, nnti kalo kte dtg sana, nk rasa mee kari akak tau. Hehe.

    ReplyDelete
  3. blogwalking kt sini....jum follow my blog... http://hazwane-bookstore.blogspot.com

    ReplyDelete
  4. wanee..hahaha..bole2..lau xsedap telan jer k...

    ReplyDelete